De ce brânza de Sibiu este o înșelătorie comercială, potrivit lui Cristian Popescu Piedone. sursa foto captura ANPC De ce brânza de Sibiu este o înșelătorie comercială? Cristian Popescu Piedone, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), avertizează publicul cu privire la un aliment extrem de popular pe piața românească: brânza de Sibiu. În urma unor controale efectuate la nivel național, acesta susține că mare parte dintre produsele comercializate sub această denumire nu respectă standardele de autenticitate și induc consumatorii în eroare. „Peste tot, în toată România, brânză de Sibiu. Stai puțin, avem un brand, brânză de Sibiu, dar care e din Sibiu? Că ăia mai au 300 de oi, îți dau un exemplu: sunt 5 ciobani și toată lumea vinde brânză, telemea de Sibiu. Se vinde sub brandul ăla.”, a explicat Cristian Popescu Piedone, în podcastul Elei Crăciun, de ce brânza de Sibiu este o înșelătorie comercială. Brânza de Sibiu este o înșelătorie: etichetată înșelător Potrivit șefului ANPC, foarte multe dintre produsele etichetate drept „brânză de Sibiu” sunt, în realitate, fabricate din lapte praf reconstituit, completat cu aditivi specifici industriei alimentare, și nu provin din zona geografică specificată. De asemenea, acestea sunt comercializate la prețuri asemănătoare sau chiar mai mari decât brânza autentică, obținută tradițional. „De la brânză făcută din lapte praf, cu adaosuri specifice fabricării brânzei și brânză de Sibiu. Aici este înșelare a consumatorului. Că te duci și nu conștientizezi, decât ai auzit brandul. Te duci și zic: „Vreau brânză de Sibiu, am văzut-o”. Nu zic că este necomestibilă sau ceva se întâmplă, dar nu este originală. Aici, cum spuneam, este o înșelare a consumatorului. Chiar dacă produci, trebuie să-i spui: „Bă, tată, asta este”.” Brânza de Sibiu este o înșelătorie, potrivit ANPC Cristian Popescu Piedone atrage atenția că producătorii care folosesc ingrediente alternative trebuie să informeze clar cumpărătorii asupra compoziției produsului și originii acestuia. În caz contrar, se consideră o practică comercială înșelătoare, sancționabilă conform legislației în vigoare privind protecția consumatorului. „Și culmea, brânza de Sibiu, și raportat și la prețuri, telemea veche de la producători, este puțin, nu puțin, cam jumate mai scumpă decât aceeași brânză de Sibiu servită prin nu știu ce galantare, pe undeva, făcută din lapte praf.” Apel pentru verificarea sursei și a etichetei Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor recomandă românilor să citească cu atenție etichetele produselor lactate, să fie vigilenți cu privire la proveniența produsului și să solicite informații suplimentare acolo unde ambalajul este ambiguu. Totodată, consumatorii sunt îndemnați să semnaleze neregulile prin platforma oficială a ANPC sau prin intermediul comisariatelor județene. Citește și: Ulei de măsline „fără măsline”, distrus de Piedone. Lanțul de magazine care îl comercializează Distribuie articolul pe: