Cel mai comandat aliment în 2025 de către români. Crezi că ghicești care este?

|Andreea Nicole |
Cel mai comandat aliment în 2025 de către români. Crezi că ghicești care este?

Cel mai comandat aliment în 2025 de către români. foto pexels.com

Cel mai comandat aliment în 2025 de către români prin aplicațiile de mâncare nu te va uimi deloc. Ba chiar sigur ești și tu unul dintre cei care a comandat, cel puțin o dată, o shaorma pe net!

Finalul anului 2025 aduce nu doar bilanțuri economice, ci și o radiografie clară a modului în care românii aleg să mănânce. Comenzile online au devenit parte din rutina zilnică, însă preferințele culinare rămân profund ancorate în gusturile tradiționale, chiar și în contextul diversificării ofertelor internaționale.

Cel mai comandat aliment în 2025

Românii au comandat foarte multă shaorma, fie normală, la farfurie sau de pui. foto: pexels.com
Românii au comandat foarte multă shaorma, fie normală, la farfurie sau de pui. foto: pexels.com

La șapte luni de la lansarea oficială în România, platforma de livrări Wolt a publicat prima analiză amplă a comportamentului de consum, bazată pe milioane de produse comandate în 34 de orașe. Datele oferă o imagine relevantă asupra alegerilor alimentare, dar și asupra diferențelor regionale.

„Statisticile descriu o imagine vie a unui popor care îmbrățișează confortul digital, rămânând în același timp extrem de loial gusturilor locale”, au transmis reprezentanții companiei.

Conform analizei, șaorma rămâne preparatul-fenomen al anului 2025. A fost cel mai comandat produs la nivel național, iar variantele sale – la lipie, la farfurie sau din carne de pui – ocupă patru poziții în top cinci cele mai vândute preparate din România. Popularitatea acestui produs confirmă preferința pentru mâncăruri consistente, rapide și ușor de personalizat.

Micii, surpriza alimentelor comandate în 2025

După shaorma, românii au mai comandat foarte multe porții de mici. foto: pexels.com
După shaorma, românii au mai comandat foarte multe porții de mici. foto: pexels.com

Surpriza vine însă din zona preparatelor individuale. Micii au depășit burgerii, pizza sau wrapurile, un singur restaurant de top reușind să vândă aproape 50.000 de porții într-un singur an. Este un semnal clar că, dincolo de tendințele internaționale, preparatele tradiționale continuă să domine piața de food delivery.

Analiza scoate la iveală și particularități locale. Piteștiul este singurul oraș dintre cele analizate în care ciorba a intrat în topul celor mai comandate produse, semn al unei preferințe clare pentru mâncarea gătită „ca acasă”.

Sucurile premium și băuturile sănătoase, în top la Cluj

În Cluj-Napoca, consumatorii s-au orientat mai mult decât în orice alt oraș spre sucuri premium și băuturi considerate mai sănătoase, în timp ce Brașovul s-a remarcat prin comenzile de porții generoase.

Per ansamblu, datele arată că românii îmbină tot mai mult confortul tehnologiei cu atașamentul față de gusturile tradiționale, construind un model de consum în care inovația digitală nu exclude identitatea culinară locală.

Citește și: Pericolul descoperit în carnea de porc, cu 5 zile înainte de Crăciun. Medicii trag un semnal de alarmă!

Distribuie articolul pe: