Skip to main content

Poftele reprezinta cel mai mare inamic al dietelor, mai ales in cazul femeilor despre care se stie ca nu le pot rezista. In special poftei de dulce. Expertii in nutritie sustin ca nu este neaparat nevoie sa renunti la dieta ca sa-ti satisfaci poftele deoarece exista alternative sanatoase pentru asta.

 
Ciocolata neagra pentru pofta de ciocotlata
 
Trebuie sa recunosc ca pot sa urmez dieta dietelor care imi promite ca slabesc 10 kilograme intr-o saptamana daca nu pun gura pe ceva dulce, caci daca vad o bucata de ciocolata in fata ochilor ma transform. Iar daca ciocolata respectiva are si lapte sau crema, as face orice ca sa o gust.
Cacaoa, principalul ingredient din ciocolata, este bogata in polifenol si flavonoide, compusi care ii dau ciocolatei negre statutul de super aliment. De aceea, atunci cand ai pofta de ciocolata alege ciocolata neagra cu 80% cacao sau chiar mai mult. Cu cat este mai neagra, cu atat are mai multi antioxidanti si mai putin zahar. Vei observa ca nu vei putea sa mananci mai mult de 2-3 patratele, ceea ce nu ar fi valabil in cazul unei ciocolate cu lapte. Ciocolata isi pierde reputatia de produs sanatos cu cat are mai mult zahar, lapte sau alti aditivi.
 
 
Pofta de cafea e usor de satisfacut
 
Indiferent daca realizam sau nu, fiecare dintre noi avem nevoie de ceva care sa ne trezeasca dimineata deoarece celulele corpului au fost private de nutrienti si hidratare pe timpul noptii. 
Specialistii recomanda ca primul lucru pe care ar trebui sa-l facem atunci cand ne trezim ar fi sa bem un pahar mare cu apa. Astfel pe langa hidratare, vei avea parte de o incetinire a poftelor, mai multa energie, ,mai putine dureri de cap sau ameteli.
In schimb, daca bei o cafea cu lapte si zahar vei vrea si mai mult pentru ca aceasta da dependenta. Incearca sa reduci zilnic portia de cafea sau sa alegi variantele fara cofeina sau, si mai bine sa inlocuiesti cafeaua cu cea, bineinteles neindulcit.
 
Cu ce inlocuim bauturile carbogazoase
 
Acestea intra in categoria poftelor pentru cafea pentru ca multe dintre ele contin cofeina. Insa, multi poftesc la bauturile racoritoare carbogazoase pentru a-si satisface nevoia de zahar si de acidulat.
Daca esti la dieta, ai putea crede ca varianta dietetica a acestor bauturi este pentru tine. Ei bine nu, spun specialistii deoarece nu vei face altceva decat sa pacalesti organismul ca ii dai zahar. Iar daca organismul nu primeste zahar, primeste indulcitori, va pofti si mai mult la zahar. 
Incearca sa bei apa minerala cu diverse arome sau pur si simplu apa minerala in care sa adaugi un bub de gheata si cateva fructe proaspete.
 
Marea pofta pentru rontaieli sarate
 
Poate ca zi ai pofta de chipsuri, maine de saratele si poimaine de covrigei sarati. Aceasta pofta este foarte comuna printre oameni, in special printre cei care sunt la dieta. Personal, pana sa ma declar oficial la dieta nu prea rontaiam astfel de gustari. De cand stiu ca nu mai am voie, vad peste tot covrigei sarati. Pofta de sare spun specialistii, este o pofta mai mult psihologica ce arata nivelul de stres prin care trece organismul tau. In cearca sa alegi variante sanatoase precum popcorn facut in casa, seminte, alune, nuci sau sa pui 2-3 cristale de sare in paharul cu apa. O alta alternativa, pe termen lung ar fi sa incepi sa asezonezi mancarea cu condimente si ierburi si sa folosesti cat mai putina sare.
 
Pofta de dulce
 
Pana de curand, in fruntea listei alimentelor vinovate pentru colesterol marit era untul. Ultimele studii au demonstrat ca de fapt principalul vinovat este zaharul.
Eu recunosc ca sunt aproape dependenta de dulce si implicit de zahar. Iar cum zaharul se gaseste sub multe forme in foarte multe alimente, nu sufar prea tare. Zaharul da dependenta si este responsabil de aparitia unei multimid e afectiuni. Este greu de renuntat definitiv la el, insa ce poti face este sa-i gasesti inlocuitori mai sanatosi. Alege fructele pe care sa le combini ce grasimi sanatoase. 
De exemplu, in loc de inghetata, alege niste fructe de padure pe care sa le combini cu iaurt. Sau in loc de crema de vanilie combina o banana cu un avocado pasate.

Si alcoolul are alternativa
 
Nu trebuie sa fii un bautor impatimit ca sa poftesti la alcool. De fapt este pofta de relaxare nu de a consuma alcool in sine.  Un pahar de alcool ne poate face sa uitam de probleme si sa ne relaxam, insa, este posibil sa vrem sa ne relaxam mai mult si in fiecare seara, iar la sfarsit de saptamana sa constatam ca am consumat cam multe calorii nesanatoase din alcool.
De aceea, ar fi indicat sa gasesti alte activitati care te relaxeaza precum yoga. Sau daca totusi sa te relaxezi incearca sa combini alcoolul cu apa.