Skip to main content

Trebuie sa recunoastem ca orice am face nu intinerim, insa sunt lucruri pe care le putem face pentru a arata mereu bine. S-au facut nenumarate studii legate de efectele pozitive ale anumitor alimente ce ne pot face sa ne simtim mai bine si sa aratam mai bine. Nu conteaza ce varsta ai atata vreme cat poti sa incorporezi aceste alimente in dieta ta zilnica pentru a tine la distanta cat mai mult timp ridurile. Iata care sunt aceste alimente care au efecte benefice asupra aspectului exterior tanar.

 
Iaurtul grecesc

 
Iaurtul grecesc, spre deosebire de cel obisnuit contine mai multe proteine si mai multe bacterii prietenoase. Trebuie sa fii mereu atenta la eticheta pentru ca unele sortimente pot avea chiar si 22 de grame de zahar la un pahar de iaurt. Intotdeauna alege iaurtul simplu, degresat.
 
 
Coacazele
 
Coacazele sunt bogate in fibre solubile ce sprijina sanatatea inimii si regleaza nivelul glucozei din sange. Coaja coacazelor le face sa fie trecute in categoria superalimentelor deoarece este extrem de bogata in antioxidanti, vitamina C si vitamina K, toate aceste elemente fiind extrem de importante in prevenirea semnelor imbatranirii.
 
Cafeaua
 
Consumul de cafea a fost asociat cu reducerea riscului de a dezvolta afectiuni cardiace, accidente cardio-vasculare, diabet si anumite infectii, precum si cancerul de san la femei. In plus, o ceasca de facea pe zi poate reduce riscul aparitiei bolii Altzheimer, o boala progresiva ce distruge memoria si alte functii mentale importante odata cu inaintarea in varsta.
 
Merele
 
Merele contin fibre solubile care actioneaza asemenea unui burete si retin colesterolul din sange. De asemenea, ajuta la absorbtia zaharului din sange pentru a preveni riscul diabetului. Merele sunt bogate in vitamine ce sustin sistemul imunitar si potasiu ce ajuta functiile cardiace. Antioxidantii protejeaza celulele corpului.
 
Quinoa
 
Aceste seminte ce provin din America de sud sunt extrem de bogate in proteine, antioxidanti, vitamine si minerale. Si, asemenea cerealelor, contin multe fibre.
 
 
Broccoli
 
Daca ar trebui sa mananci doar o singura leguma pana la sfarsitul vietii, aceasta ar trebui sa fie broccoli. Contine cantitati enorme de nutrienti, de la fibre si antioxidanti pana la vitaminele A, C si K. Broccoli este benefic pentru fiecare parte a corpului, inclusiv ochii, oasele, sangele, inima si sistemul imunitar.

Somonul
 
Somonul este bogat in acizi grasi Omega 3, cunoscuti sub denumirea de grasimi sanatoase ce protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare. De asemenea pot reduce inflamatiile din organism pentru a ajuta la imbunatatirea functiilor creierului si a celor articulare.
 
 
Frunzele verzi
 
Daca nu iti place broccoli, urmatoarea alegere trebuie sa fie legumele cu frunze verzi. Alege din categoria kale, spanac, sfecla elvetiana, andive, rucola, varza sau alte sortimente preferate. Sunt incarcate de nutrienti, indiferent daca alegi sa le gastesti sau sa le consumi crude.

Ciocolata neagra
 
Ciocolata neagra contine flavonoide si polifenoli, antioxidanti puternici ce ajuta la prevenirea infarctului miocardic si a accidentelor cerebrale. Ciocolata are de asemenea efecte pozitive asupra tensiunii arteriale si ajuta la elimibarea blocajelor arteriale.