Skip to main content

Hai sa uitam pentru cateva minute de calorii si sa ne concentram asupra indicelui glicemic din organism. Glucoza din sange si insulina reprezinta principalii factori care iti furnizeaza energie. Stii deja ca ca glicemia din sange creste si urca de mai multe ori pe zi in functie de ceea ce mananci. Daca nivelul ei ajunge foarte scazut acest lucru se va traduce prin stari de iritabilitate, tremur nervos si oboseala (Bun venit foame!).

Dar iata o vorba de duh: a reusi sa pastrezi nivelul glicemiei stabil te poate ajuta sa pierzi in greutate, este de parere Stephanie Clarke, o faimoasa nutritionista din Nwe York. ”Atunci cand nivelul glicemiei din sange este echilibrat, te simti mult mai energica, nu iti este foame si nu ai pofte, ceea ce te poate ajuta sa slabesti reducand consumul de calorii”. Tinand glicemia in limite normale poti preveni sindromul rezistentei la insulina.

Efectele hipoglicemiei (scaderea valorii glicemice din sange) sunt usor de detectat: incepi sa transpiri, ai o stare de moleseala, ameteala, enervare, iritare, sau chiar un puls accelerat. Poti inregistra un nivel scazut al glicemiei dupa ce nu ai mancat nimic pentru mult timp sau dupa ce ai mancat o masa bogata in carbohidrati procesati precum paste sau paine din faina alba.
 
Hiperglicemia (nivelul glicemic crescut in sange) poate avea simptome precum sete, dureri de cap sau tulburari de vedere, insa acestea apar doar cand glucoza din sange depaseste cote alarmante, iar daca acest lucru se intampla este indicat sa consulti un medic.
 
Iata cateva metode prin care poti mentine un echilibru al nivelului glicemic din sange:
 
- Mananca ceva la fiecare 3 ore
- Alege gustari sanatoase care sa se incadreze la macar doua din cele trei grupe majore de nutrienti: carbohidrati, proteine si grasimi.
- Evita carbohidratii simpi si alege-i pe cie compusi precum cerealele integrale sau cartofii dulci.
- Alege alimentele bogate in proteine pentru ca se digera mai usor si tin glicemia sub control.
- Alege grasimile sanatoase precum avocado, seminte, nuci, alune, ulei de masline sau peste.
- Fa miscare pentru ca astfel organismul tau va arde depozitele de glucoza si le va transforma in energie.