Skip to main content

La inceput de an fiecare dintre noi ne facem tot felul de planuri legate de diverse lucruri, insa cele mai multe dintre ele au legatura cu un mod de viata sanatos pe care am vrea sa-l instauram si sa-l mentinem pentru a beneficia de avantajele lui. Iar cel mai mare avantaj ar fi pierderea in greutate sau mentinerea la o greutate ideala.

De aceea, am ales acest plan care sper ca ma va face sa mai pierd cateva kilograme si, inainte de toate, ma va mentine sanatoasa.

Vreau sa mananc mai multe fructe si legume
 
Mi-am propus ca la fiecare masa sa am o portie de legume sau fructe. Asta inseamna ca voi aseza legumele proaspete pe primul raft al frigiderului, iar cosul cu fructe va fi in permanenta plin si la vedere astfel incat sa pot inlocui rontaiala de seara cu un fruct. Avand in permanenta fructe si legume in casa le voi putea adauga la fiecare fel de mancare si astfel nu voi mai simti nevoia sa rontai tot timpul cate ceva nesanatos.
 
Vreau sa mananc mai putin fast food
 
Mi-am propus ca de azi inainte sa ocolesc cat pot de mult restaurantele de tip fast food. Pentru a inlatura tentatia, voi purta mereu in geanta o punga cu alune sau fructe uscate, iar in ultima instanta, daca voi fi nevoita sa intru intr-un fast food, voi comanda pui la gratar si salata. Voi bea apa sau racoritoare fara calorii.
 
Vreau sa mananc gustari sanatoase
 
In primul rand vreau sa respect cele 2 gustari ale zilei si sa nu mai sar peste aceste doua mese. Iar in loc de chipsuri sau prajiturele, imi voi face la birou un stoc consistent de nuci si alune sau mix-uri de fructe uscate, iaurturi si fructe proaspete de sezon. Am auzit ca portocalele sunt cea mai buna varianta deoarece sunt extrem de santoase, cu putine calorii si ai nevoie sa depui putin efort pana le cureti.

Vrea sa nu mai iau cina in oras
 
Mi-am propus ca de aici inainte sa nu mai ies in oras pentru cina decat atunci cand este absolut necesar. Voi gati acasa mai multa mancare decat am nevoi, iar jumatate o voi congela pentru a putea avea mereu o portie de mancare calda. Iar ca sa pregatesc seara o salata sanatoasa, chiar nu voi aveam nevoie de mult timp si efort, mai ales ca deja am stabilit ca voi umple frigiderul cu legume proaspete.
Iar atunci cand voi iesi la restaurant as vrea sa mananc intr-un mod inteligent. Voi incepe de fiecare data masa cu o supa clara sau o salata pentru a-mi mai potoli foamea, iar apoi, voi alege un fel principal din meniul copiilor sau voi comanda cea mai mica portie.
 
Vreau sa nu mai mananc pe fond nervos
 
Mancatul emotional este cel mai mare dusman al siluetei. De aceea voi urma cu strictete cele 5 mese pe zi si voi manca atunci cand chiar imi este foame, nu cand ma plictisesc sau cand sunt nervoasa. Mi-am propus de asemenea sa limitez la maxim rontaielile de la birou, in fata calculatorului care nu fac altceva decat sa acumuleze numeroase calorii.
 
Vreau sa mananc mai putin zahar
 
Cel mai simplu mod de a reduce din cantitatea de zahar este sa renunt la bauturile carbogazoase indulcite. O cutie de coca cola ma va scapa de aproximativ 8 lingurite de zahar dintr-un foc, motiv pentru care voi alege acele bauturi dietetice sau, si mai bine, apa sau ceai neindulcit. De asemenea, voi incerca sa inlocuiesc macar una dintre parjiturile pe care le mananc zilnix cu un frcut proaspat si voi alege cerealele fara zahar pentru micul dejun.
 
Vreau sa mananc micul dejun in fiecare zi
 
Iar aceasta nu va fi doar o dorinta, ci o regula stricta. Pentru asta imi voi planifica de seara micul dejun, iar daca voi fi prea pe fuga, il voi lua cu mine la pachet. Si tot de seara imi voi planifica fiecare masa a zilei si pe cat posibil imi voi face pachetelul pentru a doua zi astfel incat sa mananc sanatos si sa nu fiu tentata sa consum fast food in ultimul moment din cauza foamei.

Vreau sa mananc inteligent la petreceri
 
Am observat ca atunci cand merg la o petrecere dupa ce am mancat in prealabil ceva, nu-mi mai este deloc foame si ajund doar sa gust ceva acolo. Asa voi face mereu de aici inainte, iar cand imi voi umple farfuria, voi fi atenta ca jumatate din cantitate sa fie ocupara de legume sau fructe. Aceeasi atentie trebuie sa o acordam si bauturilor, indiferent ca sunt alcoolice sau racoritoare, ambele contin destul de multe calorii nehranitoare.
 
Vreau sa pastrez un jurnal al meselor zilei
 
Am tot auzit acest sfat insa nu l-am luat niciodata in considerare. Faptul ca voi sta si voi nota tot ceea ce am mancat, chiar si cu numarul de calorii aferente ma va face sa ma gandesc de doua ori atunci cand voi vrea sa duc la gura o prajitura. Am auzit ca este suficient sa tin acest jurnal pentru o luna de zile, iar apoi organismul se va fi obisnuit deja cu noile obiceiuri sanatoase si nu va mai fi nici un pericol. Asadar, cu pixul si hartia in mana sunt gata de treaba!

Vreau sa invat sa spun ”nu”
 
A spune ”nu” atunci cand chelnerul imi recomanda desertul zilei la restaurant sau cand un coleg de serviciu imi ofera o bomboana de ciocolata, este lucrul cel mai greu de realizat. De fiecare data ceva se activeaza in creierul meu si nu pot sa rezist tentatiei de a gusta. Numai ca nu doar gust, ci mananc o portie intreaga de prajitura, promitandu-mi ca e ultima data cand fac asta. Va trebui sa invat sa refuz politicos si sa incerc tot timpul sa inlocuiesc tentatia cu ceva sanatos si sarac in calorii pentru a nu ramane cu frustrarea poftelor nesatisfacute.