Skip to main content

Atunci cand vine vorba de dieta, una dintre regulile de baza se rezuma la eliminarea carbohidratilor din alimentatie.

 
Carbohidratii sunt numiti in limbaj popular zaharuri. Astfel, daca mananci prea multi carbohidrati, nivelul zaharului din sange creste iar corpul porneste o actiune de contraatac eliberand hormonul insulina ce are rolul de a aduna zaharurile din sange si de a le depozita in organism, sub forma de rezerve adipoase. Carbohidratii sunt de doua feluri: carbohidrati simpli (ketchup, sucuri carbogazoase, fast-food, paine, dulciuri şi, in general, toate alimentele procesate) si carbohidrati complecsi (cartofi dulci, legume, cereale integrale, paste integrale, paine integrala, orez brun).
Insa carbohidratii reprezinta principala sursa de energie fara de care organismul nostru nu poate functiona. De aceea este esential sa nu elimini carbohidratii din alimentatie, ci doar sa-i limitezi. Mai exact, trebuie sa alegi acei carbohidrati complecsi care aduc beneficii pentru sanatatea corpului.
Iata care sunt cei mai buni carbohidrati pe care ii poti consuma atunci cand tii dieta avand certitudinea ca daca ii consumi cu moderatie, vei slabi:
 
Orez brun, negru sau salbatic 
 
Spre deosebire de orezul alb care este foarte sarac in nutrienti, orezul brun, negru sau salbatic reprezinta cea mai buna alternativa atunci cand tii o dieta de slabire. In plus, aceste tipuri de orez s-au dovedit de mare ajutor in prevenirea diabetului.
 
Quinoa 
 
Quinoa poate fi trecuta in categoria superalimentelor, este o pseudo-cereala, ceea ce inseamna ca este consumata ca cereala, dar este de fapt o samanta cu un continut nutritional unic. Aceasta este bogata in proteine, vitamine, minerale si este un inlocuitor natural excelent pentru cerealele cu gluten. 
 
Fructele de padure
 
Fructele de padure sunt numite si alimente pentru creier deoarece au proprietati minunate ce ajuta la pastrarea functiilor importante ale creierului si intarzie degradarea memoriei. In plus sunt acei carbohidrati care vin la pachet cu un continut mare de fibre, atioxidanti si fitonutrienti.
 
Cartofii dulci 
 
Cartofii dulci reprezinta o sursa importanta de carbohidrati complecsi, dar si una de betacaroten pe care corpul o transforma in vitamina A, cu rol esential in prevenirea mai multor tipuri de cancer.
 
Fasolea 
 
Fasolea, acest aliment banal, ieftin dar extrem de gustos si hranitor aduce o multime de beneficii pentru sanatate. Pe langa faptul ca reprezinta o sursa importanta de fibre ce ajuta la scaderea colesterolului si la prevenirea bolilor cardio vasculare, acesti carbohidrati complecsi sunt de un real folos in prevenirea anumitor tipuri de cancer.
 
 
Ovazul 
 
Despre ovaz se spune ca ar trebui sa-l consumam zilnic deoarece este un aliment miraculos. Ajuta la pierderea kilogramelor, mentine nivelul optim al colesterolului si al tensiunii arteriale si reprezinta o sursa importanta de energie pentru roganism.
 
 
Semintele de in 
 
Semintele de in contin cantitati mari de fibre si sunt printre semintele care contin cei mai multi acizi grasi Omega 3. Sunt excelente in orice dieta, atata timp cat sunt consumate cu moderatie.
 
Mango 
 
Mango poate fi considerat fructul minune in curele de slabire si nu numai. Un fruct contine numai 135 de calorii si furizeaza fibre si antioxidanti printre care vitamina C si betacaroten. Ofera foarte multa energie organismului si conform ultimelor studii se pare ca lupta pentru prevenirea cancerelor de san, prostata si colon.