Skip to main content

Alimentația omului modern este din ce în ce mai greu de controlat deoarece pare tot mai dificil sa ne asiguram doza zilnica din nutrienti consumand alimentele obisnuite.

 
Zaharul este unul dintre nutrientii fara de care nu am putea functiona, insa un consum prea mare poate duce la probleme serioase de sanatate precum obezitate, diabet de tip 2, afectiuni cardio vasculare sau carii dentare.
Pentru a putea monitoriza consumul de zahar, ar fi foarte util sa stim cat zahar se ascunde in fiecare tip de aliment pe care il consumam, fara sa ne dam seama de riscurile la care ne supunem.
Zaharul este un simplu carbohidrat ce se gaseste sub diferite forme in alimentatie, trei dintre cele mai comune sunt: sucroza, lactoza si glucoza.
Celulele noastre au nevoie de zahar pentru a supravietui (glucoza) si cu toate aceastea The American Heart Association (AHA) a avertizat ca prea mult zahar zilnic inseamna ingerarea unor calorii goale, fara nutrienti ce nu va face decat sa duca la un anumit grad de obezitate.
In martie 2015, Organizatia mondiala a sanatatii a tras un semnal de alarma asupra faptului ca foarte multe alimente contin zahar si a recomandat reducerea consumului de zahar la maxim 6 lingurite pe zi. 
Ca sa intelegi mai bine, o lingurita contine aproximativ 5 g de zahar si numai o cutie de coca cola contine mai mult de 8 lingurite de zahar.
 
Cat zahar contine ciocolata?
 
- Un baton de snikers (52,7 g) – 6,75 lingurite de zahar
- O ciocolata cu lapte (44 g) – 5,75 lingurite de zahar
- Un baton Milky Way (58 g) – 8,75 lingurite de zahar
- Un baton Twix (50,7 g) – 6 lingurite de zahar
- Un pachet de bombonae de ciocolata cu lapte M&M (47,9 g) – 7,5 lingurite de zahar.
 
Cat zahar contin bauturile racoritoare?
 
- O cutie de Coca Cola – 8,25 lingurite de zahar
- O cutie de Pepsi Cola – 8,75 lingurite de zahar
- O cutie de Red Bull – 6,9 lingurite de zahar
- O cutie de Sprite – 8,25 lingurite de zahar
- O cutie de Montain Dew – 11,5 lingurite de zahar
Un studiu publicat de American Heart Association (AHA) a aratat faptul ca daca bei o cutie de racoritoare pe zi , ai mult mai multe sanse de a dezvolta afectiuni cardiace si diabet.
 
Cat zahar contin cerealele pe care le consumam la micul dejun?
 
Valorile sunt calculate pentru o cantitate de 100 de grame.
- Cheerios – 1 lingurita de zahar
- Corn Flakes – 2,4 lingurite de zahar
- Honey Nut Cheerios – 8,25 lingurite de zahar
 
Cat zahar contin fructele?
 
Trebuie sa mentionam de la inceput ca zaharul din fructe este de fapt fructoza, ele neavand altfel de zahar adaugat, lucru care nu este deloc periculos in conditiile unui consum moderat. Dimpotriva.
Valorile sunt calculate pentru o cantitate de 100 de grame din fiecare fruct.
- Mango – 3,2 lingurite de zahar
- Banane – 3 lingurite de zahar
- Mere – 2,6 lingurite de zahar
- Ananas – 2,5 lingurite de zahar
- Struguri – 4 lingurite de zahar
- Lamai – 0,6 lingurite de zahar
- Kiwi – 2,3 lingurite de zahar
- Caise – 2,3 lingurite de zahar
- Capsune – 1,3 lingurite de zahar
- Zmeura – 1 lingurita de zahar
- Coacaze – 1,7 lingurite de zahar
- Merisoare – 1 lingurita de zahar
 
Cat zahar este adaugat in deserturile noastre?
 
 
- Tort de morcov (o felie medie) – 3 lingurite de zahar
- Mousse de ciocolata 9 o portie medie) – 3 lingurite de zahar
- O gogoasa cu gem – 3,5 lingurite de zahar
- Placinta cu fructe (o portie medie) – 3,5 lingurite de zahar
- Tort cu fructe (o felie medie) – 5 lingurite de zahar
- Briosa cu ciocolata – 4,75 lingurite de zahar
- Inghetata (o cupa) – 3 lingurite de zahar
- Bundinca de orez (o portie) – 3,75 lingurite de zahar
 
Cate dintre aceste alimente intra pe lista ta zilnica de consum ca sa nu mai vorbim si de altele care pot include zahar? Daca iti faci calculul reusesti sa ajungi la mai putin de 5 lingurite de zahar pe zi?
 
sursa: www.medicalnewstoday.com