Skip to main content

Fara grasimi! Ingrediente naturale! Imbogatit cu vitamine! Etichete de genul acesta sunt menite sa ne ghideze in supermarket. Insa, de multe ori, astfel de avertizmente nu inseamna decat marketing menit sa ne dezorienteze.

Industria alimentara a primit unda verde pentru a-si promova produsele, motiv pentru care este foarte important sa stim sa diferentiem impostorii de alimentele cu adevarat sanatoase.

Primul lucru pe care il putem face este sa citim cu atentie eticheta pentru a depista cu exactitate ingredientele respectivului aliment pentru ca  unele dintre produse pot contine ceea ce iti doresti cel mai putin sa consumi.
 
De exemplu, acele batoane de cereale, denumite naturale si sanatoase pot contine proteine si unele minerale si vitamine, insa, de cele mai multe ori sunt ”imbogatite” cu sare si zahar.

De ce sa ne ferim?
 
Daca un produs este asezonat cu sare de mare nu inseamna neaparat ca este sanatos. Va avea tot aceeasi cantitate de sodiu ca si in cazul in care ar fi asezonat cu sare de masa, chiar dac vom folosi mai putin sare de mare pentru acelasi produs pentru ca este pisata mai grosier decat cealalta. Concluzia este ca vom primi aceeasi cantitate de sodiu, doar ca in forme diferite.
 
Data viitoare cand vrei sa cumperi unt de arahide, gandeste-te de doua ori atunci cand alegi varianta low-fat. De cele mai multe ori, sunt indepartate grasimile sanatoase din arahide si sunt inlocuite cu zahar pentru a nu pierde nimic la gustul consacrat. Acesta este de fapt cazul multor produse fat-free sau low-fat.
 
De multe ori, nu ai etichete dupa care sa te ghidezi, cum ar fi desigur situatia de la piata. Specialistii recomanda sa te orientezi in acest caz dupa culoarea produselor.
De exemplu salata ice berg este foarte saraca in nutrienti, avand un continut foarte mare de apa. De aceea, daca esti in cautarea unei variante de salata ce iti poate oferi un continut mai mare de nutrienti, alege acele soiuri inchide la culoare precum salata romaine, kalele sau spanacul. Cu cat este mai verde, spun nutritionistii, cu atat este mai bogata in minerale si vitamine.
 
O alta situatie poate fi intalnita in cazul cerealelor: cereale integrale nu inseamna acelasi lucru cu multicereale. Cerealele integrale sunt mai sanatoase  deoarece contin toate componentele grauntelor. Termenul multicereale este folosit pentru situatia in care alimentul respectiv contine mai mult de un tip de cereale.
Acestea fiind spuse, ar fi cazul sa ne uitam si sa ne gandim de doua ori inainte de a cumpara un produs pe care il consideram sanatos si care ne poate ajuta in mentinerea unui program de dieta.