Skip to main content
 

Expresia ”calorii negative” pare sa creeze confuzie printre persoanele aflate la dieta deoarece sugereaza ca exista alimente care nu proceseaza deloc caloriile.

Toate alimentele reprezinta surse de energie deoarece au un continut mai mic sau mai mare de carbohidrati, proteine sau grasimi, in procente variabile. Toti acesti macronutrienti sunt surse de energie, motiv pentru care alimentele confera energie.

Expresia ”calorii negative” se referar la o lista scurta de alimente care furnizeaza putina energie, astfel incat organismul consuma mai multa energie pentru a le digera si pentru a absorbi nutrientii. Acesta inseamna ca daca mananci doar aceste alimente este foarte probabil sa slabesti.
 
Lista alimentelor cu calorii negative
 
Legume: vinete, sparanghel, broccoli, varza, morcovi, conopida, telina, cicoare, creson, castraveti, fenicul, dovleac, praz, salata verde, dovlecel, ardei, ridichi, spanac, rosii, napi.
 
Fructe: caise, mure, clementine, grapefruit, fructele guava, pepene galben, lamai, mandarine, piersici, prune, smeura, rubarbar, capsune, pepene rosu.
 
Daca vei combina alimentele cu calorii negative cu o sursa sanatoasa de proteine, nu numai ca vei reusi sa-ti tii sub control apetitul si metabolismul, dar vei reusi sa si slabesti, fara sa pierzi masa musculara.
 
Controversa caloriilor negative
 
Asupra alimentelor cu calorii negative s-au iscat nenumarate controverse. Cea mai plauzibila ar fi aceea conform careia daca organismul consuma mai multa energie pentru a digera aceste alimente, cu timpul metabolismul se va adapta, isi va incetini ritmul si nu vei slabi atat cat iti doresti.
 
Din pacate nu s-a stabilit exact daca exista sau nu aceste calorii negative, cert este ca partea interesanta a consumului acestora abia acum vine. Daca vei consuma alimentele descrise mai sus probabil vei pierede si cativa centimetri din talie, dar, inainte de toate ii vei oferi organismului tau o multime de nutrienti esentiali pentru sanantate.