Skip to main content

Somonul, fructele de padure, broccoli si migdalele reprezinta vedetele lumii dietetice. Insa, acestea nu sunt singurele alimente puternice din punct de vedere nutritional. Multe altele care nu sunt atat de celebre, sunt la fel de meritoase pentru a se regasi in farfuriile noastre. Iata opt dintre alimentele extrem de nutritive si sanatoase pe care multi dintre noi le ocolim, sau nu le consumam deloc.

 
1. Conopida
Broccoli este ruda ei care primeste toata atentia, insa ruda ei mai stearsa nu se afla mai prejos. Ca si alte legume crucifere, conopida este o sursa importanta de vitamina C si fibre. Mai mult decat atat consumul de conopida impreuna cu o dieta echilibrata si sanatoasa ajuta la prevenirea cancerului.
 
2. Sardinele
Acesti mici pesti au o mare valoare nutritionala. Sardinele reprezinta o sursa importanta de acizi grasi omega 3 si sunt foarte bogate in vitamina B12. De asemenea contin cantitati insemnate de vitamina D și calciu.
 
 
3. Sfecla
 
Aceasta leguma radacinoasa colorata arata foarte dura la interior insa este moale și dulce la interior dupa ce este coapta. Sfecla rosie este extrem de bogata in antioxidanti ceea ce reprezinta un real ajutor impotriva cancerului si a altor boli cronice. IN plus, sucul acestei legume este bogat in nitrati necesari pentru stabilizarea tensiunii arteriale si pentru sporirea volumului de sange ce ajunge la creier. 
 
4. Anghinarea
Aceasta legume poate fi facuta la gratar sau poate fi mancata cruda. O anginare nu contine mai mult de 60 de calorii si aproape deloc grasimi. Este bogata in fibre si este extrem de satioasa.
 
5. Kefirul
 
Acest lapte fermentat este bogat in bacterii prietenoase numite probiotice. Si, mai mult decat atat a fost studiat ca avand efecte anti inflamatorii si anti cancer.
 
 6. Prunele uscate
Prunele uscate fac mult mai mult decat sa regleze digestia. Sunt bogate in antioxidanti si fibre. O portie contine mai putin de 100 de calorii si 12% din cantitatea de fibre necesara intr-o zi. Le poti consuma crude, amestecate in briose, in smoothie-uri, cu cereale sau cu alte fructe si seminte.
 
7. Lintea
Lintea nu este la fel de populara ca si fasolea, insa este macar la fel de sanatoasa. Trebuie inmuiata bine inainte de a fi gatita si poate fi folosita la supe, ca garnitura pentru carne sau oricum iti trece prin cap deoarece astfel, iti asiguri o cantitate mare de proteine si fibre in detrimentul grasimilor.
 
8. Algele
 
Daca nu esti fac sushi, se poate foarte bine sa nu fi gustat niciodata algele. Ceea ce trebuie retinut este ca algele chiar trebuiesc consumate deoarece contin foarte multi nutrienti absorbiti din mare, sunt bogate in vitamine si minerale, in special calciu si fier. Mai mult, sunt extrem de sarace in grasimi si au un continut mare de proteine.