Skip to main content

De la cele mai cunoscute vedete si pana la prietenele tale, aproape toate femeile pe care le cunosti se lupta cu celulita. In timp ce foarte multe persoane se dau peste cap pentru a gasi solutia topirii grasimii de sub piele ce se transforma in celulita, trebuie sa stii ca exista multe moduri in care se poate face asta, de la masaj, alimentatie si exercitii fizice.

Azi vom vorbi doar despre nutritie si, conform specialistilor daca alegi aceste alimente si urmezi aceste solutii simple de nutritie, este foarte posibil sa ai castig de cauza.
 
Manaca la ore fixe
 
Urmand un orar de masa atat pentru mesele principale cat si pentru gustari, creierul tau se va adapta si va stii exact cand sa-ti trimita semnale ca trebuie sa mananci si cand nu. Astfel vei avea sansa sa eviti acele gustari ce apar pe neasteptate, ce nu sunt planificate, dar care vin sa te imbie cu multe calorii sau un continut mare de zahar sau sare.
 
Alege alimente integrale
 
Cel putin doua studii celebre au demonstrat faptul ca cei care consuma zilnic cereale integrale au mai putina grasime pe abdomen in comparatie cu cei care care mananca mai putini carbohidrati complecsi (si da, celulita apare si in jurul abdomenului). Cu o asemenea varietate de produse din cereale integrale ce se gasesc in magazine este foarte usor sa uiti de alimentele pe baza de cereale rafinate. Fibrele continute de painea sau pastele integrale te vor ajuta sa te simti satula mai mult timp iar stomacul tau sa nu-ti ceara mancare la fiecare ora.

Imprieteneste-te cu grasimile
 
Ar putea suna contrar scopurilor noastre, insa crede-ne pe cuvant: pentru a arde grasimea, trebuie sa depasesti fobia grasimilor. Grasimile sanatoase precum nucile, semintele, avocado sau uleiul de masline pot fi de mare ajutor in procesul de slabire si eliminare a celulitei. Ele ofera gust, textura si sentimentul satisfactiei, tot ce ai nevoie pentru a urma un plan de dieta sanatos. Insa, mare atentie: acestea trebuiesc folosite pentru condimentarea mancarurilor, nu ca atractie principala. Intinde o lingura de piure de avocado peste sendvisul de la pranz sau pune un strop de ulei de masline peste salata. Nu mai mult.

Ai voie sa trisezi
 
Conceputul de ”o zi in care ai voie sa trisezi” poate fi  motivatia ta sau cel mai mare dusman al unei diete de slabit sau de ardere a celulitei. O zi in care ai voie sa mananci tot ceea ce vrei si iti place poate insemna un adaos de mii de calorii (da, mii de calorii). De asemenea, ar putea fi foarte greu ca a doua zi sa o iei de la capat cu planul tau de dieta atata vreme cat creierul tau se gandeste la minunatul tort de ciocolata. In loc sa trisezi o zi intreaga, nutritionistii recomanda sa trisezi doar la o masa, o data pe saptamana.

Concentreaza-te pe un singur condiment, nu pe arome
 
Daca iti umpli farfuria cu tot felul de arome si gusturi s-ar putea ca organismul tau sa inceapa sa produca hormonii ce provoaca foame si sa ajungi sa mananci prea mult fara sa realizezi. Incearca sa pastrezi o aroma simpla dar care sa iasa in evidenta. Alege de exemplu ardei iute, paprika sau ardei rosu pentru ca toate acestea contin capsaicina un compus care creste senzatia de satietate si te ajuta sa mananci mai putin conform noilor studii publicate in International Journal of Obesity. Iar daca nu ti se pare atragator, alege unul dintre condimentele tale preferate.
 
Fii vegetariana o zi pe saptamana
 
Un studiu publicat recent in International Journal of Obesity  a relatat faptul ca acele persoane care obisnuiesc sa consume cu predilectie carne au o predispozitie spre obezitate cu 27% mai mare decat cei care  consuma foarte putina carne. Mai mult decat atat, cei care consuma foarte multa carne pot dezvolta obezitate in jurul abdomenului (acea grasime periculoasa ce creste riscul aparitiei bolilor cardio vasculare) cu pana la 33% mai mare decat cei care nu consuma carne. In plus, cei care mananca multa carne, consuma cu aproximativ 700 de calorii mai mult zilnic, in medie.
 
Mananca un aperitiv
 
Studiile au demonstrat ca daca mananci ceva usor inainte de masa, vei manca mai putin la masa. Alege un aperitiv de 100 de calorii, iar apoi, la masa mananca in aceasta ordine: legumele prima data, proteinele apoi si ultima data carbohidratii. Daca vei manca intai legumele vei oferi satisfactie stomacului si creierului tau. Te vei simti plina si cand vei ajunge la carbohidrati, creierul tau iti va spune stop.