Skip to main content

 

Detoxifiere pentru sanatate: inca 10 moduri naturale in care poti sa iti detoxifici zilnic corpul- partea a IIa

 

Daca ai reusit sa incerci primele 10 metode simple si ieftine de detoxifiere din articolul anterior, poate incerci si cateva dintre cele ce urmeaza. Pana la urma, fiecare pas, oricat e mic, conteaza.   

 

1.       Incepe sa folosesti argila! Argila este un foarte puternic antibacterian. Pe langa faptul ca aduce corpului aport de vitamine si minerale in mod natural, este un excelent inamic al virusilor si bacteriilor (E-coli, stafilococi, eczema, micoze, herpes, psoriasis, helicobacter, paraziti), are si proprietati antiinflamatoare, sustine sistemul imunitar prin drenare, detoxifiere si remineralizare. Lista beneficiilor este lunga si face obiectul unui alt articol. Atentie la instructiuni inainte de a incepe o cura cu argila! 

2.       Foloseste un ulei esential. Uleiurile esentiale pot ajuta foarte mult in detoxifiere: incearca peppermint pentru improspatare mentala, oregano pentru protectie impotriva virusilor si bacteriilor, tamaie pentru relaxare sau purificare. (nb: uleiurile esentiale au extrem de multe intrebuintari si sunt extrem de benefice pentru sanatate, atat intern cat si extern, si terapia cu uleiuri esentiale este una dintre cele mai vechi metode cunoscute pentru detoxifiere, tratare si intretinere a sanatatii).  

3.        Joaca-te si elimina stresul! Detoxifica-te de stresul cotidian si afunda-te intr-o indeletnicire creativa! Petrece macar o ora facand ceva “artistic” astfel incat sa ai impresia ca timpul a zburat! Picteaza, canta la pian, danseaza, croseteaza, repara ceva, orice iti aduce bucurie si te face sa uiti cum trece timpul. Daca nu ai gasit inca o astfel de indeletnicire, e timpul sa o cauti. Poti face chiar din cautatul indeletnicirii o preocupare.

4.      Respira mai mult! Ai grija cum respiri! Cand esti suparat sau stresat ai tendinta sa respiri mai sacadat, mai superficial? In astfel de momente, adu-ti aminte sa respiri profund. Respiratiile adanci sunt benefice pentru sistemul respirator si iti oxigeneaza sangele. Inspira lung pe nas, ducand aerul in intestine, expira lung si complet pe gura, pana cand abdomenul s-a golit de aer. Repeta.   

5.       Incearca sa practici meditatia.  Meditatia nu numai calmeaza mintea, dar te ajuta sa iti relaxezi stimulatorii de stres care produc prea mult cortizol in corp, creand inflamatii si formatiuni toxice. Incepe cu 5 minute pe zi. Tot ce trebuie sa faci este sa te concentrezi pe respiratie sa inchizi ochii si sa te lasi concentrezi pe ceea ce faci. Poti alege sa faci si meditatii ghidate, pe care le gasesti peste tot pe net.    

6.       Fa exercitii de aerobic! Misca-te! Miscarile de aerobic te umplu de viata- iti pompeaza oxigen in sange, iti activeaza hormonii fericirii, iti pun in miscare limfa ( cu ajutorul limfei eliminam toxinele). Conform Institutului Karolinska din Suedia, in timpul antrenamentului muschii actioneaza ca si ficatul si produc o enzima care elimina chimicalele din corp (chimicale care cauzeaza depresie).  

7.       Fa stretching in fiecare zi! Stretching-ul nu numai ca iti mentine muschii si incheieturile flexible, dar ajuta si la reducerea inflamatiei si a bolilor cronice.   

8.       Alterneaza dusul rece cu cel fierbinte! Dupa ce ti-ai facut exercitile de stretching si aerobic, incearca sa continui sa te detoxifici sub dus. Dusurile reci reduc stresul si imbunatatesc circulatia. Dusurile fierbinti detensioneaza si decongestioneaza, te ajuta sa dormi mai bine. Mareste temperatura apei alternativ: putin mai fierbinte decat de obicei, apoi putin mai rece decat de obicei, apoi alternativ, cate 30 secunde fiecare. Continua timp de cca 5 minute.   

9.     Iesi in aer liber! Shinrin-yoku sau “baia de padure” este un termen japonez pentru statul in natura cu scopul de a profita de beneficiile pentru sanatate pe care aceasta le ofera. In 2010, revizuind 24 de studii, s-a constatat ca “baile” in padure activeaza nervii parasimpatici care te ajuta sa te vindeci si sa te detoxifici. Nu locuiesti langa o padure? Incearca plaja, parcul, o sera, sau chiar curtea unui hotel. Un colt de natura poate fi gasit aproape oriunde. 

10.   Ia o portie de soare! Razele soarelui produc vitamina D, care este un advarat hormon vindicator, care a fost asociat cu reducerea inflamatiilor in corp, reducerea tensiunii arteriale, tonifiere musculara, imbunatatirea functiilor creierului si chiar protectia impotriva cancerului. Incearca sa stai macar 10 minute la soare fara protective solara. Daca locuiesti undeva unde nu ajunge soarele, gandeste-te sa investesti intr-o lampa SAD (care imita lumina soarelui in mod artificial- alege una cu certificat medical).  

 

Enjoy!