Skip to main content

 Alergarea este poate unul dintre cele mai bune sporturi pentru organismul tău. Nu este doar un exercitiu aerobic care ajuta la cresterea ritmului cardiac, ci lucreaza intreg corpul, de la picioare si pana la brate.

Indiferent ca esti o alergatoare impatimita sau ca acum te apuci de acest sport, planul de dieta joaca un rol important in felul in care te simti atunci cand alergi: o nutritie echilibrata te poate face sa te simti mai puternica si sa alergi mai repede si mai mult. Pe de alta parte, o alimentatie saraca in nutrienti te va face sa te simti slabita si iti va incetini alergarea.
 
Alimentele procesate bogate in sare, zahar, grasimi, coloranti si conservanti, pot fi vinovate de un ritm incetinit al alergarii, lucru total opus unei nutritii bogate in alimente integrale.
 
Iata care sunt cei mai importanti nutrienti pe care ar trebui sa-i consumi zilnic pentru a atinge potentialul maxim.
 
Vitamina A
 
Persoanele care alearga nu se gandesc la cat de importanta este vederea sanatoasa. Vitamina A te va ajuta sa-ti mentii vederea la un nivel optim de sanatatea, lucru extrem de important pe termen lung deoarece simtul vazului iti poate oferi o privire de ansamblu a trasului pe care il ai de parcurs, mai ales noaptea. Alimentele bogate in vitamina A sunt cartofii dulci, pepenele rosu, kale si alte legume cu frunze verde inchis.
 
Vitamina B12 si fierul
 
Vitamina B12 si fierul ajuta la transportul oxigenului prin corp, lucru esential pentru performanta musculara. Lipsa acestor nutrienti poate duce la oboseala, cauzata de anemie. Surse importante de vitamina B12 sunt laptele si carnea slaba de vita, precum si lintea sau acrnea de pui.
 
Calciul
 
Sanatatea oaselor este cruciala pentru alergatori, deoarece acestea sunt conectate cu muschii iar acestia initiaza alergarea.
Calciul este mineralul care sustine sanatatea oaselor dar ajuta si la mentinerea sanatatii cardiace prin reglarea sistemului electric al inimii. Surse importante de calciu sunt iaurtul, laptele, branza, spanacul, tofu si semintele de chia.
 
Vitamina C
 
Foarte multe persoane alearga in aer liber ceea ce inseamna ca sunt expuse factorilor poluanti ce cauzeaza inflamatiile. Vitamina C, un antioxidant puternic, ajuta la negarea efectelor acestor elemente. In plus, imbunatateste functiile imunitare si ajuta la absorbtia fierului in organism. Cele mai bune surse de vitamina C sunt kiwi, capsunele si ardeii rosii.
 
Sodiul si potasiul
 
Acesti electroliti ajuta la mentinerea echilibrului optim al lichidelor din organism si previne crampele musculare. Alimentele bogate in sodiu si potasiu includ bananele, portocalele, cerealele integrale si cartofii.
 
Zincul
 
Ca si in cazul vitaminei C, zincul ajuta la sustinerea sistemului imunitar. De asemenea, ajuta la descompunerea carbohidratilor  si la conferirea unei doze mai mari de energie. Semintele de floarea soarelui, carnea de vita si humusul se gasesc pe lista alimentelor bogate in zinc.