Skip to main content

Vrei sa incerci sa transformi grasimea din corpul tau in masa musculara? Mai degraba vei reusi sa ajungi sa semeni cu Angelina Jolie. Contrar a celor auzite pana acum, chiar și cel mai bun program de dieta si exercitii fizice nu te vor ajuta sa transformi tesutul adipos in masa musculara. Grasimea si muschii sunt doua entitati diferite, iar in termenii pierderii in greutate, masa musculara este regina.

 
Muschii sunt compacti. Ai auzit probabil ca muschii cantaresc mai mult decat tesutul adipos. Ei bine, 1 kilogram de muschi cantareste tot atat cat un kilogram de grasime. Diferenta este ca muschii ocupa mai putin spatiu. Doua persoane care cantaresc amandoua 60 de kilograme, vor avea o forma si o dimensiune complet diferite bazate pe procentrul de grasime si masa musculara din organism.
 
 
Muschii ard caloriile. Cu cat ai mai multa masa musculara, cu atat arzi mai multe calorii, chiar si taunci cand te odihnesti. 500 de grame de muschi pot arde 6 calorii, in timp ce aceeasi greutate poate arde numai 3 calorii. In acelasi caz in care avem doua persoane diferite care cantaresc 60 de kilograme, cea care are mai multa masa musculara poate consuma zilnic mai multe calorii si sa-si mentina greutatea.

Muschii sunt distribuiti uniform. Daca urmezi un program echilibrat de exercitii fizice, vei castiga masa musculara in toate zonele corpului. Muschii iti dau forta si putere pentru a-ti indeplini toate sarcinile zilnice. Atunci cand in corpul tau creste procentul de grasime, acesta se va distribui in special la jumatatea corpului, pe abdomen, coapse si fese. Grasimea nu se poate contracta, motiv pentru care excesul de tesul adipos va ingreuna indeplinirea activitatilor zilnice.

Masa musculara se construieste in timp. Cresterea procentului de masa musculara sau scaderea acestuia din organism (atrofie) nu se intampla peste noapte. Muschii se transforma incet in functie de tipul, cantitatea si intensitatea activitatii tale fizice. Tesutul adipos poate fi castigat sau pierdut foarte usor pe baza numarului de calorii consumate.
 
Muschii iti ofera mai mult decat spune definitia lor. Tesutul muscular ajuta la sustinerea sistemului osos si este de mare folos in imbunatatirea posturii. O postura mai buna iti poate imbunatatii respiratia, stima de sine si imaginea pe care o au altii despre tine. Grasimea nu sustine sistemul osos si iti poate oferi dificultati in respiratie si o postura precara.
 
Muschii iti protejeaza articulatiile. Articulatiile sunt locurile in care oasele se imbuina intre ele. Muschii au capacitatea de a mentine articulatiile la locul lor si perfect aliniate. Grasimea nu sustine articulatiile, iar cresterea in greutate va pune presiune pe acestea facandu-le sa aiba de suferit.