Skip to main content

Indiferent daca vrei sa slabesti 1 kilogram sau 5, dieta pe baza de sucuri poate fi alegerea cea mai buna pentru tine. Este o ecuatie simpla: pentru a slabi trebuie sa arzi mai multe calorii decat consumi si e o adevarata provocare sa reusesti sa-ti asiguri toti nutrientii necesari zilnic, in timp ce incerci sa consumi cat mai putine calorii. Astfel, daca vei bea sucuri si smoothie-uri, vei reusi sa-ti asiguri o multime de nutrienti, cu un consum caloric redus.

Daca vei consuma putine calorii, fara sa-i asiguri organismului nutrientii de care are nevoie, efectele adverse s-ar putea sa apara repede si sa se manifeste prin stres, foame, o digestie deficitara, un somn agitat dereglari hormonale, probleme ale pielii, lipsa de energie.


Cum functioneaza?
 
Inainte de toate trebuie sa decizi care sunt obiectivele tale, adica cat vrei sa slabesti. Astfel vei stabili de cate zile ai nevoie pentru a bea sucuri, iti vei face un plan de meniu si buget. Nu este recomandat sa alegi o dieta pe termen lung daca esti novice in ale detoxifierii. Incepi cu pasi mici de la a face curatenie in dieta ta, a renunta la unele obiceiuri nesanatoase si a investi banii in legume si fructe proaspete si organice. Apoi poti adauga sucurile pentru a avea rezultate mai bune si mai rapide.
Prin definitie, a avea probleme cu greutatea inseamna ca ficatul tau este coplesit de toxine. Ficatul este organul unde grasimile sunt metabolizate, iar pentru un plan de dieta reusit, trebuie mai intai sa-ti hranesti ficatul. Acest lucru inseamna sa-l ajuti la eliminarea toxinelor si sa alegi sa consumi alimente bogate in nutrienti. Unele alimente, precum legumele din familia cruciferelor se recomanda a fi consumate totcmai pentru sanatatea ficatului.
 
Stategii utile in dieta cu sucuri
 
1. Foloseste doar legume organice crude pentru ca vrei sa eviti toxinele si sa adaugi enzime. Superalimentele reprezinta cheia pentru a te inarma cu nutrienti. Exemple: morcovi, kale, castraveti, coacaze, etc.
2. In timpul dietei cu sucuri este important sa fii activa. Pe masura ce pierzi in greutate pierzi si lichide sau toxine si este important sa faci exercitii fizice moderate. Pentru ca vrei sa scapi de grasime si toxine, nu de masa musculara
3. Optimizeaza-ti bugetul. Incearca sa cumperi fructe si legume de la tarani, atunci cand este sezonul lor. Sunt mai sanatoase, mai ieftine si astfel vei putea extinde perioada dietei cu sucuri.
4. Atentie la retete! Asigura-te ca vei consuma sucuri din mai multe legume decat fructe ca sa nu iti faci mai mult rau decat bine prin cresterea nivelului de insulina. Poti adauga avocado, chia, seminte de in, pudra proteica, banane, nuci pentru ca trebuie sa te asiguri ca vei avea o dieta echilbrata. Gandeste-le la legume pe care nu iti place sa le consumi in stare naturala dar care in sucuri vor avea un gust foarte bun. Sfecla rosie este unul dintre aceste exemple pentru ac e delicioasa in suc sau smoothie.
5. Asigura-te ca toate caile tale de eliminare functioneaza corect. In timpul unei diete cu sucuri trebuie sa transpiri zilnic, sa ai scaun zilnic si sa urinezi frecvent dupa ce bei multa apa. S-ar putea ca dupa o dieta cu sucuri sa ai o menstruatie scurta, ceea ce inseamna ca organismul tau avea nevoie sa elimine o cantitate anume de estrogen. Noteaza-ti intr-un jurnal cateva elemente de baza inainte si dupa dieta, precum greutatea, tensiunea arteriala sau nivelul colesterolului.
Dieta pe baza de suc trebuie sa includa: legume din familia cruciferelor, legume cu frunze verzi, citrice, alimente bogate in sulf si fibre. Elimina zaharul si chiar si indulcitorii artificiali, grasimile nesanatoase precum alimentele prajite, carbohidratii rafinati, alcoolul si glutenul. Bea cat mai multa apa si ceai in fiecare zi si, pe cat posibil mergi la masaj si la sauna.