Skip to main content

Atunci cand suntem foarte stresati, organismul nostru elibereaza cortizolul, hormonul stresului care actioneaza foarte tare si la nivelul mancatului emotional.

Specialisti ne recomanda cateva trucuri simple ce ne pot ajuta sa invingem aceasta problema si sa ne simtim mai bine.
 
1. Alege alimente anti inflamatorii

 
Nutritionistii ne recomanda sa mancam o varientate de 9 portii de legume si fructe su doua-trei de peste gras pe saptamana, plus alimente bogate in fibre precum fasole sau nuci. Iar ceea ce trebuie sa evitam, este la fel de important. Trebuie sa nu consumi, sau macar sa reduci portiile de alimente inflamatorii precum grasimile trans, alcoolul, cerealele procesate sau rafinate, precum si alimentele bogate in zahar.
 
2. Pacaleste poftele
 
Majoritatea poftelor reprezinta o parte a unui cilclu al obiceiurilor, obiceiuri ce pot fi schimbate, daca se modifica raspunsul la stimuli. Cand esti stresata, in loc sa te infigi in niste bomboane, alege mai bine o ceasca de ceai din ierburi ce te poate calma si iti poate tine mainile si gura ocupate ca sa eviti rontaitul ce nu este necesar.

3. Meditatia ajuta la inlaturarea stresului
 
Sunt nenumarate motive pentru care meditatia este benefica. Insa, conform cercetatorilor tailandezi, in urma unui studiu efectuat pe studenti, s-a demonstrat ca cei care au meditat golindu-si mintea de alte ganduri si concentrandu-se la momentul prezent, au inregistrat un nivel mult mai scazut al hormonului cortizol, dupa numai 4 zile de program.
 
4. Spune stop mancarii atunci cand esti stresata
 
Daca de obicei mananci atunci cand esti stresata, incearca sa bei un pahar cu apa, sa-ti suni o prietena, sa iesi din casa sau sa-ti prepari un ceai. Daca reusesti sa-ti distragi atentia timp de 15 minute, problema este ca si rezolvata, spun specialistii.

5. Miscarea in aer liber este de mare ajutor
 
Accesul la spatiile verzi poate reduce semnificativ stresul si nivelul cortizolului, conform cercetatorilor scotieni. Inca un motiv in plus pentru a petrece cat mai mult timp in aer liber, in natura.

6. Spatiul si timpul tau
 
Daca in mod constant acorzi prioritate nevoilor alcuiva (ale sefului, ale prietenilor sau familiei) in fata propriilor nevoi, nu vei mai avea suficiente resurse ca sa-ti gestionezi stresul. Mai bine fa-ti un timp doar pentru tine. De exemplu, atunci cand mananci, incearca sa faci asta in liniste, fara sa te gandesti la nimic altceva, sa te bucuri de mancare si sa te gandesti la beneficiile nutritionale ale acesteia. Aceasta pauza bine meritata va fi buna chiar si pentru a revitaliza si cea mai obosita mama dintre toate.